تفاوت بازاریابی جهانی و بازاریابی بینالمللی
بازاریابی فرآیندی است که به شما اجاز میدهد تا محصولات و خدمات خود را به منظور بهدستآوردن سود به مصررفکنندگان برسانید. بازاریابی بینالمللی به سادگی استفاده از اصول بازاریابی برای بیش از یک کشور است. با این حال بین بازاریابی بینالمللی و بازاریابی جهانی که زمانی مشابه تلقی میشدند، تفاوتهایی وجود دارد.
بسیاری از شرکتها میدانند که اگر تنها روی بازارهای داخلی تمرکز کنند محدود خواهند شد بنابراین برای کسب سود بیشتر به فکر گسترش کسبوکار خود هستند. همچنین شرکتها برای ادامهی رشد باید قادر به مقابله با بازارهای جهانی باشند. در ادامه تعریف بازاریابی جهانی و بازاریابی بینالمللی و تفاوتهای آنها مطرح شده است تا بتوانید بهترین راه برای گسترش کسبوکارتان را پیدا کنید.
بازاریابی جهانی چیست؟
بازاریابی جهانی اشاره به فعالیتهای بازاریابی هماهنگ و یکپارچه در سراسر بازارهای چند کشور است. Jonny K. Johansson بازاریابی جهانی را به عنوان برادر بزرگتر بازاریابی بینالمللی تعریف میکند.
این فرآیند به مفهوم انتقال یک محصول یا خدمت نهایی در سراسر جهان است. بازاریابی جهانی فراتر از فروش یک محصول بینالمللی است، آن شامل تمام فرآیندهای برنامهریزی، تولید، قرار دادن و ترویج محصولات یک شرکت در بازارهای سراسر جهان است. کسبوکارهای بزرگ اغلب دفاتری در کشورهای مختلف دارند اما با گسترش اینترنت حتی شرکتهای کوچک هم میتوانندمحصولات خود را به مشتریان در سراسر جهان برسانند. در بازاریابی جهانی هیچ تفاوتی بین یک بازار محلی و بازاری در 10000 مایل دورتر وجود ندارد و محصولی که عرضه میشود در هر دوی این بازارها یکسان است.
بازاریابی بینالمللی چیست؟
بازاریابی بینالمللی عبارت است از شناخت نیازهای مردم سراسر جهان و بازاریابی کالا و خدمات از یک کشور به کشوری دیگر. تفاوت اصلی بین بازاریابی داخلی و بازاریابی بینالمللی این است که بازاریابی بینالمللی استفاده از اصول بازاریابی برای بیش از یک کشور است. سازمانها باید وجود تفاوت در ارزشها، آداب و رسوم ملتها را بپذیرند و سپس آنها را شناسایی کنند و محصولی متناسب با نیازهای مردمان آن کشور خاص طراحی کنند. هدف شرکتها از ورود به بازارهای بینالمللی ایجاد فرصت مناسب برای کسب سود بیشتر است.
تفاوت بازاریابی بینالمللی و بازاریابی جهانی:
بازاریابی بینالمللی بسیار متفاوت با بازاریابی جهانی است آنها مشابه به نظر میرسند اما زمانی که شما میخواهید کسبوکارتان را ایجاد میکنید، باید بدانید که تفاوت میان این دو چیست و زمانی که میخواهید کسبوکارتان را گسترش دهید، بدانید که بهترین راه برای شما کدام است؟ در بازاریابی بینالمللی تصمیمات در یک کشور با کارکنانی که در مورد بازارهای هدف اطلاعاتی دارند ساخته میشود، اما بازاریابی جهانی تمام جهان را یکی میبیند و محصولاتی را متناسب با نیازهای کل افراد تولید میکند.
اصلیترین تفاوت بازاریابی جهانی با بازاریابی بینالمللی این است که در بازاریابی بینالمللی رویکرد چند محوری در نظر گرفته میشود یعنی براساس عوامل مختلف اجتماعی، فرهنگی و غیره محصولات متناسب با آن کشور تولید و به فروش میرسد اما در بازاریابی جهانی در تلاش برای ساخت یک محصول واحد هستند که نیازهای کل مشتریان را برطرف کند.
درود بر شما دوست عزیز
اگه اهل رقابت هستی بیا!
اگه فک میکنی استعداد تو خوانندگی داری بیا و مسابقه بده و جایزه بگیر.
ما یه سایت طراحی کردیم و قصد داریم توش کلی مسابقه با کلی جایزه قرار بدیم، فعلا هم مسابقهی خوانندگی رو راه اندازی کردیم.
اگه تو خوانندگی استعداد داری، این شانس بزرگ رو از دست نده و اگه نداری هم لطفا به سایتمون سر بزن و ما رو از پیشنهاداتت محروم نساز.
امیدوارم واسه دادن جواب سلامم که شده به سایت ما بیای*
آدرس سایت ما:
http://ontalent.mihanblog.com/
آدرس ایمیل ما:
singer.talent94@gmail.com
تازه میتونی برای بیشتر دیده شدن تبلیغتو با یه قیمت خیلی نا چیز در سایت ما بدی یا تبادل لوگو کنی
راستی شاید ندونی ولی میتونی بنر ما رو تو وبت قرار بدی. خیلیم آسونه تازه کد جاوا اسکریپت هم نیست؛ خواستی بگو تا راهنماییت کنم.
میتونیم تبادل لینک کنی ، یعنی اول مارو با نام مسابقه بزرگ خوانندگی(آنتلنت) لینک کنی_آنتلنت رو مثل اسم وبلاگ انگلیسی بنویس_ بعد خبر بدی تا لینکت کنیم
لطفا شرکت در نظرسنجی را فراموش نکنید چون نظر سنجی برای پیدا کردن بهترین خواننده پاپ ایران است و شما با رای دادن میتونید پرچم خواننده محبوبتونو بالا ببرین
تا درودی دیگر بدرود
ایشاالله که باز مسیرمون به هم بخوره!